Thursday, February 5, 2009

For my friend

Dear Padrecito,

Thank you for calling me back, for not giving up on me and not letting me give up on our work together. Esta canción, "Humano Amor de Deus", de Adriana y Pe. Fábio de Melo es para tí porque, como dicen las letras, me dijiste "¡Ánimo!"




HUMANO AMOR DE DEUS
(Composição: Fábio de Melo, scj)

Tens o dom de ver estradas
Onde eu vejo o fim
Me convences quando falas
Não é bem assim
Se me esqueço, me recordas
Se não sei, me ensinas
E se perco a direção
Vens me encontrar

Tens o dom de ouvir segredos
Mesmo se me calo
E se falo me escutas
Queres compreender
Se pela força da distância
Tu te ausentas
Pelo poder que há na saudade
Voltarás

Quando a solidão doeu em mim
Quando meu passado não passou por mim
Quando eu não soube compreender a vida
Tu vieste compreender por mim

Quando os meus olhos não podiam ver
Tua mão segura me ajudou a andar
Quando eu não tinha mais amor no peito
Teu amor me ajudou a amar

Quando o meu sonho vi desmoronar
Me trouxeste outros pra recomeçar
Quando me esqueci que era alguém na vida
Teu amor veio me relembrar

Que Deus me ama, que não estou só
Que Deus cuida de mim
Quando fala pela tua voz
Que me diz: Coragem


HUMAN LOVE OF GOD

You have a gift for seeing a way
When I only see the end
You convince me when you speak
That things are not the way they seem
If I forget, you remind me
If I do not know, you teach me
And if I lose direction, you come to find me.

You have the gift of hearing secrets
Even when I remain silent
And if I speak, you listen
You want to understand.
If you are absent
Due to distance,
By the power there is in longing
You return.

When loneliness started hurting me
When my past did not pass by me
When I did not know how to understand life
You came and understood it for me.

When my eyes could not see
Your firm hand helped me walk
When I did not have any love in my heart
Your love helped me love again.

When my dreams fell apart
You brought me other ones to restart
When I forgot I was somebody
Your love came to remind me...

That God loves me, that I am not alone,
That God takes care of me,
When He speaks through your voice
That says to me: "Take courage."

No comments:

Post a Comment